Spirefrø Brokkoli 150 g Økologisk

  • Spirefrø Brokkoli 150 g Økologisk
  • Kr. 85,00

  • Eks. MVA: Kr. 73,91
 (5 omtaler)
  • Leverandør: Germline
  • Varenummer: NG7255
  • Lagerstatus: På Lager
- +

Spirefrø Brokkoli 150 g Økologisk

Mild, god og søt smak. Inneholder alle de essensielle aminosyrene. Rik på vitaminer og mineraler.

Brokkolispirer er manges favoritt på grunn av at den regnes for å være en komplett matkilde siden den inneholder alle de essensielle aminosyrene.

Med litt kunnskap er de greie å dyrke. Brokkolispirer passer godt til supper, salater, stekte grønnsaker eller poteter.

Frøene kommer i en hendig forpakning som kan forsegles etter åpning. Et smart vindu viser når du begynner å gå tom for frø.

Dyrk din egen sunne, friske og kortreiste mat. Kan dyrkes fram i løpet av kort tid, uansett årstid.

VITAMINER OG MINERALER
Ifølge Helsekostopplysningen har brokkolispirer 50 ganger mer glukorafarin enn den modne brokkolien, et stoff som har blodtrykksenkende virkning, og spirene kan derfor trolig beskytte mot hjerte-, karsykdom.

De inneholder også vitaminene A, B, D, E og K samt mineralene kalium, kalsium, jern, magnesium, natrium, sink, fosfor, folsyre og svovel.

ØKOLOGISKE FORDELER

  • Dyrket uten ved bruk av sprøytemidler eller kunstgjødsel. GMO-fri.

BRUK

  • Bløtlegging: 4-6 timer.
  • Spiretid: 4 til 6 dager.

Spis de ferske spirene når de er 2-3 cm lange.

Oppbevar frøene dine i sin opprinnelige emballasje ved romtemperatur, på et tørt sted.

Dine spirede frø er best når du bruker de med en gang. Hvis du ikke bruker dem umiddelbart kan du oppbevare de i kjøleskapet i noen dager, helst i en lukket beholder.

Allergiinformasjon:
Kan inneholde spor av: Gluten, Sesamfrø, Nøtter, Sennep

 

 

Skriv omtale

Merk: HTML støttes ikke!
    Dårlig           Bra
Captcha

Spiring øker frøets proteininnhold

Ved spiring vekkes frøet fra sin sovende tilstand, komplett med alt sitt potensiale. Under spiring begynner frøet å bygge alle reservene planten trenger for sin fremtidige vekst.

Spiring øker frøets proteininnhold og enzymer kutter disse proteinene i mindre byggeklosser kalt aminosyrer, noe som gjør det mye lettere for fordøyelsessystemet å ta opp. Noen av disse aminosyrene kalles essensielle fordi vi kun får dem av maten vi spiser.


Mer vitaminer og mineraler

Spirede frø øker dermed proteininntaket i kroppen. Men det har også andre fordeler. Det øker mengden vitaminer og mineraler kraftig samtidig som de ødelegger «anti-ernæringsmessige» forbindelser som fytinsyre.

Disse forbindelsene virker ved immobiliserende mineraler og hidrer oss i å assimilere dem og dra nytte av deres godhet. Ved å ødelegge dem øker spiring både vitamin og mineralinntak fra maten.

Slik blir spirefrø et verdifullt bidrag til vår helse.


Slik spirer du frø:

  1. Ta en spiseskje frø for hvert brett og la de trekke i et glass med vann over natten.
  2. Hell frøene dine på brettet over vasken og skyll med kaldt vann.
  3. Sett deretter de to skuffene på dreneringsstativet og dekk dem med lokket.
  4. Med lokket på, skyll dine to skuffer med frø to ganger om dagen, morgen og kveld under rennende kalt vann i cirka ett minutt.
  5. Stable så dreneringsskuffene i stativet i 15 til 20 minutter til det gjenværende vannet er borte.
  6. Gjenta punkt 4 og 5 i så mange dager som frøene må spire. Se informasjon på pakken.

Tagger: Spirefrø

Relaterte Produkter